2013. december 19., csütörtök

Spenótos quiche

A múltkorában barátnőkkel beültünk beszélgetni egy étterembe, és mivel Anna barátnőm teljesen be volt zsongva attól, hogy ha van spenótos quiche, akkor ő biztosan olyat kér, hogy a végén mindenki azt kért.
Az igazat megvallva, fogalmam nem volt, hogy mit fognak elém tenni.
De mindenesetre nagyon ízlett :) Amikor hazafelé autóztam, akkor esett le, hogy a quiche (ejtsd: kis) ugyanaz a quiche, amit én gyerekkoromban állandóan nézegettem anyukám egyik szakácskönyvében, csak nem tudtam hogy kell kiejteni a francia szót, és kvik-nek neveztem.
Annyi különbséggel, hogy az a hagyományos füstölt szalonnás verzió volt a szakácskönyvben, ez pedig spenótos.
De iszonyat sok változatban el lehet még készíteni. A lényeg a tészta alap. Utána mehet bele szinte bármi.

Szóval visszatérve a spenótos változathoz: Annyira megtetszett, hogy el kellett készítenem. Kerestem kutattam neten, sok sok verzió volt, végül ez volt a legszimpatikusabb, persze némi változtatást én is ejtettem rajta.

Tésztához:
25 dkg liszt
10 dkg margarin
1 tojássárgája
1 tk. só
3-4 ek. víz

Töltelékhez:
40 dkg mirelit spenót (nekem 30 dkg volt csak)
1 közepes hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1,5 dl tejszín
2 tojás
kb 15 dkg reszelt sajt (én trappistát tettem bele)
kevés olaj
só, bors, szerecsendió

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze, majd nyújtsuk ki úgy, hogy a tészta alá, és fölé is lisztezünk.
Ezt követően a piteforma alját liszttel szórjuk be, és tegyük bele a kinyújtott tésztát. A széleit igazítsuk meg, a lelógó részeket vágjuk le, és toldjuk ki vele a szakadt részeket.
180 fokra előmelegített sütőben süssük 7-8 percig. Akinek van sütőbabja, akkor azt most kipróbálhatja. Én anélkül sütöttem, és amikor elkezdett emelkedni a tészta, akkor kiszúrtam fogpiszkálóval. Amikor kivettem, finoman konyharuhával visszanyomkodtam a púpokat. (Vigyázat, a púpok alól kijövő gőz forró!)

Amíg sül a tészta, a hagymát és a fokhagymát apróra vágva megdinszteljük, majd rátesszük a  kiolvasztott spenótot. Ha ereszt levet, akkor a levét elforraljuk. Felverjük a két tojást, majd beleöntjük a tejszínt, a fűszereket, és ráöntjük a spenótra. Kicsit kavargatjuk, majd a reszelt sajtot is beletesszük. Ezzel is kavargatjuk 1-2 percig, majd az egészet ráöntjük a félig kisült tésztára.
Sütőbe toljuk, és addig sütjük, míg a teteje el nem kezd pirulni.
Langyosan, vagy hidegen szeleteljük, és fogyasszuk.

A férjem most jött haza. Idézem a párbeszédünket:
Ő: Fú, ez meg mi?
Én: Spenótos quiche
Ő: hát elég bizar.
Én: pedig finom, Balázs is csak úgy ette.
Ő: Nagyon jó, akkor több marad neki.
Én: De hát minden összetevőt szeretsz, akkor miért nem?
Ő: Mert piteformában édes pitét szoktak készíteni.
Én: Ha tepsiben sütöttem volna akkor megetted volna?
Ő: Akkor igen, az más.

Na hát ennyi :) Nem baj, majd a gyerekkel megesszük akkor :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése