2015. augusztus 9., vasárnap

PhotoScape 2. - retusálás, bőrhibák eltüntetése

Nem tudom ki, hogy van ezzel, de én szinte mindig találok valami kivetnivalót a rólam készült fotókon. Vagy bambán nézek rajta, vagy a fejemet fordítom idétlenül, vagy a hajam fura, vagy pedig az arcomon látok olyan hibákat, amiket a fotón visszanézni nem túl kellemes.
És hát egy ilyen képet előhívatni, és albumot, oldalt készíteni.... Úgy vagyok vele, ha már dolgozok egy albumon, energiát, időt, és nem utolsó sorban pénzt is belefektetek, ne kelljen dugdosni, hanem merjem megmutatni másoknak is, és ne érezzem magamat kényelmetlenül a fotók minősége miatt.
Végre eljutottam oda, hogy belekezdek a fiam, és a lányom első évének dokumentálásába, megörökítésébe, és ennek első lépése a fotók kiválogatása, és megszerkesztése. Persze a leges legelső kép a mi a kezembe akadt, a szülőszobán készült, rögtön a fiam megszületése után. 
Mit is mondjak...hm...
Mindig sminkelek, ha elmegyek itthonról, azt hiszem ott is volt rajtam alapozó a kezdeti időszakban, de egy szülés azért eléggé megviseli az ember lányát, főleg ha az első gyerek nem pehely súlyban születik, augusztus végén. :) Úgyhogy az életmentőm a vizes törölköző volt, amit a fájások alatt a fejemhez szorítottam. Tehát ezek után, ha volt is valami bőrhiba elkendőző rajtam, az 5 óra vajúdás alatt mind eltűnt. Na de hát ez ezzel jár. 
Azonban a fotót meglátva...hááát....nem éreztem azt, hogy örülnék, ha ezt valaki kiposztolná a facebookra :D
Szóval itt jön a retus.
PhotoScape programban megnyitom a retusálni kívánt képet. Ha szükségét érezzük, akkor világosítsunk a képen (én általában szoktam), esetleg még a tónuson is lehet változtatni (szürkíteni).
Majd jöhet a bőrhibák javítgatása. Kattints az eszközökre, ezen belül a szeplőre, majd nagyíts rá a kép azon részére, (a kép jobb alsó sarkánál a + - jellel) amin javítgatni szeretnél, és kezdődhet is a munka.

Nekem ilyen volt az eredeti kép:
És ilyen lett:
Látható az arcomról, a mellkasomról eltűntek a pici foltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése