2012. február 1., szerda

Ananászos süti

Nem vagyok nagy ananász kedvelő...vagyis inkább ez nálam időszakos dolog...van, hogy nagyon szeretem, utána évekig nem...most inkább a nemet élem. DE! Valamelyik nap néztem a Tv Paprikát, és azt hiszem a Receptdaráló c. műsorban készítettek egy ananászos sütit. Olyan guszta volt, hogy el kellett készítenem. Mivel csak utólag jöttem rá, hogy ezt el szeretném készíteni, így sebtében kellett firkantanom  a receptet, amikor a végén elhadarták. De remélem mindent bele írtam, és jó arányokban.
Végül is az eredmény nagyon nagyon finom lett szerintem. Egy viszonylag könnyű sütit kapunk, ami kicsit hajaz a túrós alaphoz, pedig egy szikrányi túró sincs benne.
Nos, a recept:
Egy ananászt meghámozunk, és kb 1 cm-es szeletekre vágjuk, majd a középső fás részt eltávolítjuk egy pici kiszúróval (nekem egy kis virág kiszúró volt megfelelő méretű a művelet végrehajtásához) Ezt követően 8 dkg cukrot karamellizálunk, majd hozzáadunk 3 dkg vajat.(az eredeti recept szerint a vajon karamellizáljuk a cukrot...de nekem így nem nagyon jött össze, és még kicsi vizet is kellett alá öntenem, hogy a cukor megolvadjon, így legközelebb az általam leírtak szerint készítem inkább)
Majd a karamellt egy hőálló szögletes tálba öntjük, és gyorsan rápakolgatjuk az ananászt úgy, hogy a lehető legtöbb részt elfedjük. (nekem csak úgy fért el, hogy egy sor karikázott, majd egy sor kicsit megcsonkított ananász került egymás  mellé, valamint a levágott darabkákkal betömködtem a lyukakat)
Ezt követően 3 tojásfehérjéből, egy csipet sóval kemény habot verünk, majd ugyanezzel a habverővel egy másik tálban, 18 dkg Rama-t  összekeverünk 18 dkg cukorral, a 3 tojás sárgájával, 1 citrom reszelt héjával és levével, 1 teáskanál sütőporral, és 20 dkg liszttel. Ezt követően óvatosan, nagy mozdulatokkal keverjük hozzá a felvert tojás fehérjét (ezt már ne robotgéppel!), majd az egészet öntsük az ananászra, és egyengessük el.
180 fokon, középső sínen, alsó felső sütéssel süssük, kb 45 percig (de azért figyelgessük, hogy nehogy megégjen) Amikor már szép piros a teteje, és az oldala is kezd pirosodni, akkor vegyük ki, és fordítsuk bele egy nagyobb tűzálló tálba. Ha nagyon lágy még az ananászos rész, akkor tegyük vissza a sütőbe egy rövid ideig. Esetleg meg lehet szórni kevés cukorral is, hogy rákaramellizálódjon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése