2012. február 20., hétfő

Baconba tekert máj

Én nem vagyok oda a májért, sőt, ha lehet inkább elkerülöm. De ez, valami fenomenálisan finom. Így még én is megeszem :D
Nagyon gyorsan elkészül, nem egy bonyolult étel.
Vegyünk egy csomag szeletelt bacont. (azért nézzük meg, hány szelet van benne, mert annyi db máj lesz....ha szükséges, vegyünk két csomaggal....én olyan 15 db-ot készítettem, ezt kétszerre ettük meg)
Tisztítsuk meg a májat. Vágjuk le a szívet róla, és a csimbókos részeket, majd vágjuk ketté. Annyi májat, amennyi baconszalonnánk van, áztassunk be fokhagymás tejbe (4-5 gerezd fokhagymát préseljünk össze, és tejjel keverjük). Számoljunk azzal, hogy vannak olyan májak, amik kicsit szét vannak esve, és nem lehet szépen betekerni. Azokat a szívvel tegyük el a fagyasztóba, jó lesz másra. Én 1 kg májat vettem, és így bőven lehetett válogatni a szép részekből.
Egy órán keresztül áztassuk a májakat a fokhagymás tejben, majd szűrjük le. Fűszerezzük be ételízesítővel (Vegeta, vagy Delikát). Majd egyesével tekerjük be mindegyiket egy szelet bacon szalonnába. Nem baj, ha nem tökéletes a takarás :D Hőálló, fedővel rendelkező tálba (jénai) öntsünk kevés olajat, majd rakosgassuk bele a betekert májat. A tetejére még csepegtessünk pár csepp olajat. Fedjük le, és 180 'C-on középső sínen süssük át. Mikor jónak látjuk, vegyük le a fedőt, és pirítsunk rajta. Fontos, hogy ne szárítsuk ki!!!
Krumplipürével tálaljuk. A szaftja is nagyon finom, nem szabad kiönteni :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése