2015. október 23., péntek

Kapcsos album készítése

Nem tudom, ki hogy van vele, de én kicsit drágállom a PL, Sn@p, és Insta albumok árát, így úgy döntöttem inkább elkészítem saját kezűleg.
Az alapjához 2,5 mm-es szürkelemezt használtam, melyet a Pantonban vettem, és vágattam méretre. 5,5 cm-es D kapcsot vettem könyvkötészeti boltban (ez volt a legnagyobb), és ehhez az alábbi méretű kartonokat vágattam: 2 db 22x21 cm , és 1 db 6x22 cm
Az egyik szürkelemezt előre kilyukasztjuk a képen látható megjelölt helyeken. Mivel nekem nincs crop a dile-om, így művészkéssel lyukasztottam át. Ajánlom a kisolló helyett mindenkinek ezt a megoldást.
Szintén könyvkötészetben vettem könyvkötő bőrt, melynek hátoldalára ráfektettem a szürkelemez darabokat, figyelve arra, hogy legyen elegendő hely a két rész között a meghajtásra.
A szürkelemez belső szélére kétoldalas ragasztószalagot tettem:
 Erre ráhajtogattam a könyvkötő bőrt:
 Ezt követően szintén egy újabb kétoldalas ragasztócsíkot tettem a szélekre, figyelve arra, hogy ne a legszélére kerüljön a ragasztócsík, mert erre ragasztottam rá a belső borítást. Itt megjegyezném, hogy nem minden könyvkötő bőr bírja a kétoldalas ragasztószalagot. Sajnos én jártam úgy, hogy a bőr tapintású feloldotta, és a papír résznél csúnyán átütött pár hét múlva. Így érdemesebb ennél a résznél vagy könyvkötészeti ragasztót használni, vagy media glue-t. (nekem kicsit bársonyos tapintású a bőr, így remélem nem lesz gond vele. Sajnos csak mikor elkészült, akkor jutott eszembe a korábbi esetem)
 Én alapkartont szabtam méretre. Mivel az alapkarton 30 cm-es, és ennek a teljes belső hossza kb 48 cm, így trükközni kellett, hogy ne látszódjon a vágott rész. 
Ezt úgy oldottam meg, hogy leszabtam az alapkartonból egy 28x21,5 cm-es részt, melyet a bal szélhez illesztve ragasztottam fel, figyelve. Ezt követően egy 21x21.5 cm-es részt vágtam, ami a bal oldalra került. Majd kitapogattam a lyukak helyét, és szintén művészkéssel átszúrtam a könyvkötő bőrt és a belső alapkartont is. (a lyukasztást esetleg két lépésben is meg lehet csinálni: 1. amikor felkerül a külső borítás, 2. amikor a belső borítás. Talán így egyszerűbb is lenne)
Lyukasztást követően már csak a lyukak fölé kellett illesztenem a bindert, és a hozzá adott (vagyis vásárolt) rögzítőket kalapács és ék segítségével be kellett verni, és készen is van az album.
Hátulja:
Én még albumsarkokat is tettem rá, amit szintén könyvkötészetben szereztem be.
Ezt követően jöhet a díszítés, ha valaki szükségét érzi.





Alapanyagok beszerzési helye:
Panton: szürkelemez
Újpesti könyvkötészet:
- Albumsarok nagy: 27 ft, kicsi 24 ft (arany és ezüst színben kapható)
- Binderek is nagy választékban (a négy kapcsos legnagyobb méretű 200 ft, a két kapcsosok 100 ft alatt vannak)
- Csak! sötét színű könyvkötő bőröket tartanak.
Coverlux Kft: könyvkötő bőrből nagy a választék. 1000 ft körül vannak méterre, és általában 60 cm szélesek.  Lehet fél métert is vágatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése