2013. szeptember 22., vasárnap

Almás pite

Az utolsó sütésem után annyira felbosszantottam magamat (a férjem miatt), hogy megfogadtam nem sütök amíg ő nem kéri, de sajnos eddig bírtam sütés nélkül.
Itt van az ősz, és a sok alma, így muszáj voltam sütni egy almás pitét. Annyira szeretem a vastag almaréteget, a fahéj illatát....
A receptet még egy régi ovisom anyukájától kaptam, aki egy évzáróra hozott ilyen sütit, és nagyon ízlett. Azóta csakis ezt készítem.



10 dkg cukrot, 20 dkg puha margarint, 30 dkg lisztet, pici sót, és egy tojást összegyúrunk, majd a tésztát két részre osztjuk. Az egyik kicsit nagyobb legyen. A nagyobbat kinyújtjuk, és a kivajazott piteformába tesszük úgy, hogy az oldalára is jusson. (nyújtásnál bőven alá fölé lisztezünk)
Baracklekvárral megkenjük, és darált dióval megszórjuk úgy, hogy az alja teljesen be legyen szórva mindenhol.
Erre rátesszük a kihűlt és kinyomkodott almás tölteléket: 2 kg reszelt almát cukorral, fahéjjal, citromlével megpárolunk.
A tészta másik felét is kinyújtjuk, és rátesszük a töltelékre. A széleket összedolgozzuk, és felvert egész tojással megkenjük, fogpiszkálóval megszúrkáljuk, hogy a gőz tudjon távozni.
180 C-on középső sínen sütjük. (nem légkeveréssel)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése