2013. szeptember 6., péntek

Dekorcukor készítése

Sokszor szemezgettem már a boltban kapható Dr. Oetkeres dekorcukorral, és a cukrászati boltban is láttam már hasonlót, szórócukor, vagy szórókristály néven. Gyönyörű színekben pompáznak. Egy dolog volt, ami visszatartott attól, hogy ne legyen ilyenem is itthon készleten, mégpedig az ára. Mivel 10 dkg kerül majdnem 1000 ft-ba, és ez igazából színezett kristálycukorszerűség.
Na mármost nézegettem a Sugarbelle kekszes weboldalt, és rátaláltam a megoldásra :) Vagyis én csak megtaláltam a megoldást,a mit most megosztok Veletek is .)

Záródós zacsiba öntöttem kristálycukrot (ebből is jobb a durvább szemcsés) és tettem bele pár csepp ételfestéket. (a Wiltont zseléset és a bolti kb 100 ft-osat is kipróbáltam, és erre szerintem a bolti folyékonyabb jobb)

Lezártam a zacsit, és elkezdtem rázogatni. Majd a keletkezett kis festékcsomókat jól elmasszírozgattam.

 Akkor jó, ha eltűnnek a sötét festékpöttyök, és egyszínű lesz az egész. Ha nem elég sötét, akkor utólag még lehet bele színezéket tenni.

Ha elértük a kívánt színt, akkor tegyünk bele egy kevés étkezési keményítőt, hogy az ételfesték nedvességét felvegye. Ismét jól össze kell rázni.

 Végül kiöntjük tálkába, és hagyjuk kiszáradni rendesen. Száradás közben kicsit összekeményedhet, attól függően, hogy milyen folyadéktartalmú festéket használtunk. De ezt könnyedén össze lehet törni.

Üvegben lezárva tároljuk.
Én ezt a három színt próbáltam ki első körben. Hát nem szuper színek? És potom pénzből ki lehet hozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése