2013. december 15., vasárnap

Csokoládés pöffeteg

Ennek a  sütinek a receptjét még tavaly karácsony előtt elmentettem, hogy egyszer majd kipróbáljam. Na hát húztam halasztottam, és valahogy ki is került a képből. Aztán valamelyik nap valahol megláttam, és eszembe jutott, hogy ki kellene próbálni. Minden volt itthon hozzá, és alkalom is adódott az elkészítésére.
Ma barátnőkkel találkoztunk kis karácsony előtti barkácsolgatás ürügyén, és nem emlékeztem, mit beszéltünk meg, hogy lesz e süticsere közben, vagy sem. Így, hogy ne menjek üres kézzel, gyorsan elkészítettem ezt a sütit. Végül nem volt süticsere, de legalább valami kis apróságot tudtam adni nekik, karácsonyig úgysem találkozunk már.
Érdemes kipróbálni, a külseje enyhén ropogós, a belseje puha, finom, kesernyés az étcsokitól, és a kakaóportól.

15 dkg étcsoki (én Tibi étcsokit szoktam használni általában)
12 dkg liszt
3 dkg holland kakaópor
1 tk. sütőpor
1 csipet só
8 dkg teavaj
15 dkg cukor (én kicsit kevesebbet tettem bele)
1 tojás
2 ek. tej

Forgatáshoz:
kristálycukor és porcukor

A csokit megolvasztjuk, és hagyjuk kicsit kihűlni. Közben alisztet, a sütőporral, a sóval, és a kakaóporral összekeverjük. Egy másik tálban a lágy teavajat és a cukrot robotgéppel kikavarjuk, majd hozzáadjuk a tojást, és a tejet is. Ezt követően a kakaóporos-lisztes keveréket is, majd a csokit is hozzákeverjük.
Hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen.
Egy tepsit sütőpapírral béleljünk ki, és erre rakosgassuk a kis golyókat, amit a masszából formázunk, és elsőnek kristálycukorba, majd bő porcukorba forgatunk.
175 fokon, középső sínen, alsó-felső sütéssel, nem légkeverésesen süssük, kb. 12-15 percig. 
A tepsiben hagyjuk kihűlni. Eközben megkeményedik kicsit a külső része.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése