2013. december 16., hétfő

Cukrozott, fahéjas mandula

Tegnap bogarásztam a neten, és belebotlottam egy külföldi blogon ebbe a csemegébe. Egyből tudtam, hogy ezt ki fogom próbálni. Mivel minden volt itthon, így az előbb össze is dobtam, és mondhatom, érdemes kipróbálni.
Gyorsan elkészíthető, és még langyosan érdemes a rágcsálását elkezdeni :) Akár gasztroajándéknak is kiváló!

Az eredeti receptet itt találjátok.
Nekem hámozott mandulám volt itthon, de szerintem ez túl sima felületű, így nem tapadt rá annyi cukros fahéj. De ezzel is kiváló! Legközelebb megpróbálom hántolatlannal.
Mérni nem mértem, csak az eredeti recept arányait néztem, és a rendelkezésemre álló mandula adagot.

Hozzávalók:
3 csésze mandula
1 csésze cukor
1/2 ek fahéj
1/4 csésze víz

Egy serpenyőben keverjük össze a cukrot, fahéjat, vizet. Ha a cukor megolvadt, adjuk hozzá a mandulát. Folyamatos kavargatás közben párologtassuk el a folyadékot. Ha már csak nyúlós karamell szerű, akkor vegyük le a tűzről, és folyamatosan addig kavargassuk, míg meg nem szilárdul, és homok szerűvé nem válik. Öntsük át egy tányérba, és ha kicsit kihűlt, fogyaszthatjuk is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése