2012. január 23., hétfő

Kakukkfüves grissini

A szombaton cukiban evett grissinit próbáltam itthon reprodukálni. Nem lett igaz olyan finom, mint amit ott ettünk, valószínűleg ők már tökéletesítették a receptet, de ennek végtelenül egyszerű az elkészítése. Legtöbb gond a sodrásával van. De ha már Balázs nagyobb lesz, akkor lesz ki gyúrja a kis kígyókat :D
Ma pizzát sütöttem, és a pizzatészta egy részébe kevertem szárított kakukkfüvet. Ennyi.
Tehát a pizza tésztát a következőképpen szoktam bedagasztani: Egy tálba teszek egy jó adag lisztet, közepébe mélyedést csinálok, és langyos vizet öntök bele, és belemorzsolok egy fél csomag élesztőt. Egy nagy csipet cukrot is teszek bele, hogy könnyebben felfusson az élesztő. Majd miután felfutott, teszek hozzá sót, és bőven olajat (a ruganyosság miatt). Jól összegyúrom. Ehhez a tésztához keverek még jó sok kakukkfüvet. Nagyon vékony rudakat sodrok, mert a sütés közben legalább kétszeresére dagad, és olajozott tepsiben pirosra sütöm.
A férjemnek a vastagabbak ízlettek, nekem a ropogósabb vékonyak...nem veszünk össze legalább rajta :D

1 megjegyzés:

  1. Ó, hát már meg is csináltad? Extra szorgalmas vagy. Szombaton mi is kipróbáljuk ;)

    VálaszTörlés