2012. január 18., szerda

Mama kellékek

Szoptatós melltartó:
- körméret általában marad, tehát, ha eddig 75-ös volt, nem kell 95-öst keresni.
- fel lehessen próbálni!!!
- egy kézzel lecsatolhatós legyen, mert a másik kéz mindig foglalt lesz
- ne 100% pamut legyen, mert az nem elég rugalmas. Legyen bene némi lycra.
- egy hónappal a szülés előtt érdemes megvenni, korábban nem, mert addig alakul a mell
 (nekem Stella és Bella van –mindkettő nagyon jól funkcionál, nem érdemes drágábbat venni….egyébként én szülés előtt vettem egy darabot…ennyi elég a kórházba, még a tej valószínűleg nem fog beindulni, és ha kell, akkor az apuka is meg tudja venni. Szülés után érdemes a többit megvenni, mert alakul a mell)

Terhes melltartó:
Akinek van sport melltartója, az kiváltja, felesleges rá költeni.

Haskötő pánt (szülés utáni):
- a magyar utángyártott termék (celofánba csomagolt) olcsóbb, mint az olasz dobozos
 (ezt szülés után kell hordani napi  pár órát, hogy  a has hamarabb visszahúzódjon. Én vittem be mérőszalagot a kórházba magammal, és a szülés után megmértem a derék méretemet, és a férjem elment megvenni…persze előtte megmutattam, hogy mit vegyen, és hol)

Melltartó betét:
A  formázott sokkal kényelmesebb, mint a sík. Otthonra mindenképpen moshatót, mert gazdaságosabb. Illetve az eldobhatóból a legegyszerűbbet kell venni, mert ennek is, nagyon nagy a nedvszívó képessége.  (nekem a BabyOno egész jól bejött, a dm-est nem annyira szeretem)

Tejserkentő és has fájós teakeveréket egyszerre ne használjunk, mert mindkettőben van édeskömény, és felfújja a babát. Én Laktoherbet iszok.

Mellbimbó berepedezés:
- fontos, hogy ne hagyjuk, hogy a baba feláztassa a mellbimbót. Nem kell a cicin hagyni, csak amikor eszik
- ha berepedezett, akkor ajánlott a bimbóvédő használata (műanyag, pillangó alakú, hogy a baba orra a mellel érintkezzen)
Az első egy hétben tutira nagyon fog fájni a melled a kirepedezéstől. Én volt, hogy sírtam, amikor Balázs szopizott (de csak amikor elkezdi). A dokim írt fel gyógyszertári kikeverős krémet, amivel mindig be kellett szopi után kenni a cicit, és következő szopi előtt lemosni. Semmiképp ne vegyél olyat, amiket reklámoznak, hogy nem kell lemosni. Szerintem nem érdemes felesleges vegyszert adni a baba szájába. Mosd csak le, nem fog kiszáradni jobban a cicid. (pedig azt mondják) És még a mellednek is jót fog tenni a tisztogatás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése