2012. január 23., hétfő

Köröm pörkölt

Igazából egyáltalán nem mondható egy diétás, és egészséges ételnek, de én nagyon szeretem. Mivel a férjem meg se kóstolja, így nem is szerepel gyakran az elkészített ételek listáján.
Na de azért leírom, hátha valaki kedvet kap ehhez a ragacsos, mócsingos finomsághoz :D

2-3 disznókörmöt alaposan megmosunk, megtisztítunk. (az ügyesebbek elvágathatják a hentessel, akkor kisebb edénybe is belefér...én nem tettem, de nekem van jó nagy edényem, aminek az alján elfér 3 köröm)
Szóval: Készítünk egy pörkölt alapot, jó sok hagymával (a gyengébbek kedvéért: apróra vágjuk a hagymát, sózzuk, és olajon megdinszteljük, majd megszórjuk fűszerpaprikával. Ezt követően gyorsan felöntjük némi vízzel, hogy le ne kapjon a paprika, mert akkor keserű lesz) Beletesszük a körmöket, és megforgatjuk, hogy minden oldalát érje a paprikás alap. Ezután felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje, és dobunk az edénybe még egy közepes fej tisztított fokhagymát is, illetve kevés borsot. Lefedjük, és néha néha megkevergetve (hogy ne ragadjon le) 3-4 órán keresztül főzzük, mindaddig, míg annyira meg nem puhul, hogy a fakanállal akár le is lehetne szedni a húst a csontról, vagy az egész nagy köröm több darabra nem szedhető, és a főzőleve jó sűrűre elfő. (amennyiben még nem puhult meg eléggé, lehet pótolni alatta a vizet) A sósságára főzés közben figyeljünk. Ha nem elég sós, akkor sózzuk.
Főtt krumplival, savanyú uborkával tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése