2012. január 22., vasárnap

Mai "szépség"

Este elmentünk templomba, és lelkileg nagyon rá tudtam hangolódni, nagyon  átjött minden, és a prédikáció is szuper volt, életszerű. Majd a mise végén elénekeltük a himnuszt, emlékezve ezzel Kölcseyre, aki pont ezen a napon, 1823. január 22.-én fejezte be a szöveg megírását. Szerintem az Erkel által megzenésített mű egy tökély. Olyan gyönyörű a himnuszunk, olyan szép a szövege, a dallama, hogy minden más himnusz elbújhat mellette. Sokszor sírtam már rajta, miközben csukott szemmel énekeltem az orgonaszó, vagy zenekar kíséretét hallgatva.

Amikor templomban kántort híján én orgonáltam egy évig, a legnagyobb élményem az volt, amikor a himnuszt orgonálhattam, és az egész templom zengett a hívek énekétől.

                                                                  Csukjátok be a  szemeteket, hallgassátok, és érezzétek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése