2012. január 18., szerda

Meggyes lepény


Ez a süti mindig életmentő. Nagyon finom, és gyorsan elkészül. A fagyasztónk általában rejt egy egy csomag fagyasztott meggyet, melyet a szüleimtől kapunk. Szerencsére a meggy hozam szinte minden évben jó, és így egész évre van ebből a fincsi, vitamindús gyümölcsből.

Hozzávalók:
20 dkg margarin (nem szeretem, amikor sok recept vajat ír, mert nem tudom, hogy tényleg vajra gondol e, vagy jó a Rama margarin is. De itt jó a Rama, vagyis én azt használok)
20 dkg porcukor (spórolj, és a kávédarálóval daráld le a kristálycukrot)
20 dkg liszt
5 tojás
2 cs. vaníliacukor
0,5 dl rum (én sütőrumot használok)
meggy
Elkészítés:
A tojások fehérjét verjük kemény habbá, majd ugyanazzal a habverővel, de már egy másik tálban a vajat a porcukorral keverjük habosra, majd egyenként adjuk hozzá a tojások sárgáját, majd a rumot, és a vanília cukrot, és jól keverjük ki. Ezt követően a tojásfehérjét és a lisztet felváltva adagoljuk a vajas keverékhez. Öntsük a masszát kivajazott, lisztezett tepsibe, és a tetejét bőven szórjuk meg lecsöpögtetett, és kicsit kinyomkodott meggyel. (kb 30x20-as tepsibe süssük)
Előmelegített sütőben süssük pirosra.
Nekem villany tűzhelyem van, közepes sínen szoktam, alsó felső sütéssel (nem légkeverésesen) 180 fokon sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése