2012. január 27., péntek

Sistergős csirkecsíkok magvas salátával

Egy-két hónapja rendeltünk vacsit étteremből, és annyira ízlett a sali, hogy azóta már többször elkészítettem. Egyáltalán nem bonyolult, és egy finom, egészséges, könnyű vacsorát tehetünk az asztalra.
Ma is ezt készítettem.

Hozzávalók:
-csirkemell (annyi, amennyi elég a családnak...én egy csirkemellet szoktam kettőnknek)
-jégsaláta (vagy lehet saláta mix is)
-egy kisebb répa
-paradicsom (most nem volt itthon)
-uborka
-1 ek. szezám mag 
-1 ek. lenmag
-1 marék tökmag
-1 marék mogyoró
-balzsam ecet
-só
-bors
-szárított kakukkfű

Elkészítés:
A salátát tépkedjük apróra, és tegyük egy tálba, reszeljük rá a répát, tegyük bele az apró szeletekre vágott paradicsomot, és az uborka szeleteket negyedelve. (vagyis én így szeretem) Majd egy serpenyőben pirítsuk meg a magvakat. Nem kell olaj alá! Vigyázzunk, mert a magvak tele pattogják a konyhát, amikor felforrósodnak. Így ha van otthon fedős serpenyő, vagy fröcsögés gátló, akkor azt használjuk.
Miután megpirultak a magvak, öntsük a salátára, és adjunk hozzá annyi balzsamecetet, amennyit az ízlésünk kíván. Keverjük össze alaposan.
Vágjuk vékony csíkokra a csirkemellet, és pici olajon, forró serpenyőben nagy lángon hirtelen süssük pirosra. Közben sózzuk, borsozzuk, és szórjuk meg bőven kakukkfűvel.
Végül szedjük tányérra a salátát, és halmozzuk rá a csirkecsíkokat.
Ha van otthon friss zöld fűszer, akkor aprítsunk kicsit a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése