2012. február 8., szerda

Fánk

Életemben nem sütöttem még fánkot, mert ez olyan dolognak tűnt, amit csak a nagymamák tudnak elkészíteni. Gondoltam ezt abból, hogy anyukám sosem készített, mindig csak a nagymamáim, főleg, aki falunk lakott. Amikor ott voltunk nála, a kis nyári konyhájában mindig sütött fánkot, csőrögét nekünk.
De már nagyon régóta gondolkodok rajta, hogy ki kellene próbálni, mert nagyon szeretjük Danival.
Ma nekiestem, és mondhatom, nem egy ördöngösség, és irtó finom, főleg eper lekvárba mártogatva :D

Recept:
50 dkg liszt
2 dl tej
7 dkg Rama
60 gr kristálycukor (én 3 csomag vaníliás cukrot, és 30 gr cukrot használtam)
3 tojás sárgája
3,5 dkg élesztő
fél teáskanál só

A tejet kicsit felmelegítjük, és felfuttatjuk egy csipet cukorral az élesztőt benne, majd mindent jó alaposan összegyúrunk. Egy, másfél órát kelesztjük, majd egy ujjnyi vastagságúra nyújtjuk. Nagy pogácsaszaggatóval szaggatjuk (9-10 cm-es) Nekem nem volt ekkora, így egy nagy fémbögrével szaggattam ki. Majd mindegyik közepét a kicsi pogi szaggatóval (3-4 cm-es) kiszaggatjuk. Ezt követően legalább fél órát hagyjuk kelni ismételten. Majd forró bő olajban kisütjük. Figyelni kell, mert nagyon hamar kisül. Én egyet tettem bele egyszerre, és mindkét oldalát 6-7 másodpercig sütöttem. De ez látszik a színén, hogy mennyit igényel. Sokkal többet semmiképp nem, mert égett íze lesz. 
Nekem 16 db lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése