2012. február 4., szombat

Mézesbáb

Karácsonyra kaptam ezt a sütiformát. (Penny-ben lehetett venni-szezonális termékként) és már azóta ki szeretném próbálni, de nem kaptam kardamom magot sehol. Végre tegnap sikerült beszereznem, így ma nekiláttam a karácsonyi keksz elkészítéséhez.
(a hó legalább stimmel, már ha az időpont nem :DDD )
De nem hagyhattam ki, és nem bírtam várni jövő karácsonyig, ki kellett próbáljam :D A végeredmény nagyszerű lett, lehet  nem csak karácsonykor fogom elkészíteni, mert nagyon fincsi :D Hasonlít kicsit a Mese kekszhez. Csak sokkal jobb, mert saját készítésű, és a készítés öröme is benne van.
Igaz ez ilyen formában mutat nagyon jól, de leírom a receptet, hátha valaki kedvet kap rá, és valami más formában kipróbálja. (esetleg forma nélkül)
Hozzávalók:
250 g liszt
125 g Rama
125 g nyers barnacukor (én Koronás aranybarna cukrot használtam)
1 csipet só
1 tojás
fél tk. őrölt fahéj
fél tk. őrölt szegfűszeg
késhegynyi őrölt kardamom mag (az Árkád bio boltjában kaptam)
késhegynyi sütőpor
Melegítsük elő a sütőt 200 fokra alsó/felső sütés. Egy tálba gyúrjuk össze a hozzávalókat, majd nyomkodjuk a formákba a masszát (akinek nincs formája, annak írom, hogy kb 2-3 mm vastagságúra kell lenyomkodni, és sütőpapírra tenni) 12 perc alatt süssük aranybarnára, majd 2-3 percig hagyjuk hűlni, és  utána felszedhetjük a kekszeket, nem fognak eltörni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése